Blurred Lines (feat. T.I. & Pharrell Williams)
Everybody get up
Everybody get up
Hey, hey, hey
Hey, hey, hey
Hey, hey, hey
If you can't hear what I'm trying to say
If you can't read from the same page
Maybe I'm going deaf
Maybe I'm going blind
Maybe I'm out of my mind
Ok, now he was close
Tried to domesticate you
But you're an animal
Baby, it's in your nature
Just let me liberate you (hey, hey, hey)
You don't need no papers (hey, hey, hey)
That man is not your maker
And that's why I'm gon' take a good girl
I know you want it
I know you want it
I know you want it
You're a good, girl
Can't let it get past me
You're far from plastic
Talk about getting blasted
I hate these blurred lines
I know you want it
I know you want it
I know you want it
But you're a good girl
The way you grab me
Must wanna get nasty
Go ahead, get at me (everybody get up)
What do they make dreams for
When you got them jeans on?
What do we need steam for?
You the hottest bitch in this place
I feel so lucky (hey, hey, hey)
You wanna hug me (hey, hey, hey)
What rhymes with, "Hug me?" (hey, hey, hey)
Ok, now he was close
Tried to domesticate you
But you're an animal
Baby, it's in your nature
Just let me liberate you (hey, hey, hey)
You don't need no papers (hey, hey, hey)
That man is not your maker
And that's why I'm gon' take a good girl
I know you want it
I know you want it
I know you want it
You're a good, girl
Can't let it get past me
You're far from plastic
Talk about getting blasted
I hate these blurred lines
I know you want it
I know you want it
I know you want it
But you're a good girl
The way you grab me
Must wanna get nasty
Go ahead, get at me (everybody get up)
One thing I ask of you
Let me be the one you back that ass to
Go, from Malibu to Paris, boo
Yeah, I had a bitch, but she ain't bad as you
So hit me up when you pass through
I'll give you something big enough to tear your ass in two
Swag on, even when you dress casual
I mean it's almost unbearable
In a hundred years not dare, would I
Pull a Pharside let you pass me by
Nothing like your last guy, he too square for you
He don't smack that ass and pull your hair like that
So I just watch and wait for you to salute
But you didn't pick
Not many women can refuse this pimpin'
I'm a nice guy, but don't get it if you get with me
Shake the vibe, get down, get up
Do it like it hurt, like it hurt
What you don't like work?
Baby, can you breathe?
I got this from Jamaica
It always works for me
Dakota to Decatur
No more pretending (hey, hey, hey)
'Cause now you winning (hey, hey, hey)
Here's our beginning
I always wanted a good girl
I know you want it
I know you want it
I know you want it
You're a good girl
Can't let it get past me
You're far from plastic
Talk about getting blasted
I hate these blurred lines
I know you want it
I know you want it
I know you want it
But you're a good girl
The way you grab me
Must wanna get nasty
Go ahead, get at me
Everybody get up
Everybody get up
Hey, hey, hey
Hey, hey, hey
Hey, hey, hey
Entre a Polêmica e o Ritmo Pegajoso: Uma Análise de Blurred Lines
A música 'Blurred Lines', interpretada por Robin Thicke e com participações de T.I. e Pharrell Williams, alcançou grande sucesso comercial em 2013, mas também gerou controvérsias significativas. A canção é conhecida por seu ritmo contagiante e linhas de baixo marcantes, características que a tornaram um hit nas pistas de dança. No entanto, a letra da música foi amplamente criticada por suas mensagens que, para muitos, sugerem uma visão problemática das relações de gênero e consentimento.
Liricamente, 'Blurred Lines' parece abordar a ideia de libertação sexual de uma mulher que é vista como 'uma boa garota'. O narrador insiste que ela 'quer isso', uma afirmação que pode ser interpretada como uma suposição de consentimento baseada em sinais não verbais. A repetição da frase 'I know you want it' (Eu sei que você quer) tornou-se um ponto focal para críticos que argumentam que a música perpetua a cultura do estupro, onde a vontade da mulher é presumida ou ignorada. Além disso, a expressão 'blurred lines' (linhas borradas) pode ser vista como uma referência à ambiguidade do consentimento, o que é um tema delicado e de grande importância nas discussões sobre relações sexuais respeitosas e consensuais.
Apesar das críticas, é importante notar que a música também pode ser interpretada como uma celebração da liberdade sexual e da rejeição de rótulos sociais. A ideia de que 'esse homem não é seu criador' sugere uma rejeição da posse e do controle sobre a sexualidade feminina. No entanto, a maneira como essa mensagem é transmitida na música foi vista por muitos como problemática. Robin Thicke e os colaboradores da faixa defenderam a música como sendo divertida e irônica, mas a controvérsia em torno de 'Blurred Lines' destaca a importância de considerar como as letras das músicas podem ser interpretadas e o impacto que podem ter na sociedade.